درخواست های ارتباط

1779
834
11167
محمد نصیری ، بنیانگذار TOSINSO ، کارشناس امنیت اطلاعات و ارتباطات و کشف جرائم رایانه ای ، هکر کلاه سفید ، تخصص در حوزه امنیت سیستم عامل و تست های نفوذسنجی ، لینوکس ، مجازی سازی ، سرویس های کاربردی سرور و ... سابقه همکاری در بیش از 40 سازمان دولتی ، خصوصی و نظامی در حوزه پروژه ، مشاوره و آموزش ، بیش از 10 هزار ساعت سابقه آموزشی در طی 12 سال فعالیت حرفه ای ... پروفایل کاربر

معرفی مکان های ماهیگیری استان البرز : تجربه ماهیگیری در دریاچه عسل کرج : دریغ از یک نوک به قلاب !!

تاریخ 2 ماه قبل
نظرات 1
بازدیدها 150
خوب دوستان در قسمت ورزش وب سایت توسینسو در مورد ماهیگیری ورزشی صحبت می کنیم ، ماهیگیری ورزشی یعنی ماهیگیری که در اون ماهی گرفته میشه و رها سازی میشه ، اصلا هدف از ماهیگیری در حالت ورزشی بحث خوردن ماهی نیست ! بلکه بیشتر لذت گرفتن و بعد رهاسازی ماهی هست ، خوب ما طبق عادت ماهی یکبار با دوستان میریم ماهیگیری و با تجهیزات کامل و مطالعه کامل در مورد محل هم می ریم ماهیگیری ، اینبار تصمیم گرفتیم به جایی بریم که خیلی ازش تعریف نشده بود ! ولی کانال تلگرام داشت ! عضو شدیم و دیدیم افرادی هستند که از این محل هم کپور و هم قزل آلا صید کردند و دریاچه مصنوعی هست که به هر حال ماهی داخلش شارژ میشه مرتب و برای دوستان امکان ماهیگیری با محدودیت ها وقوانینی که هست برقرار شده ، خوب این دریاچه مصنوعی اسمش دریاچه عسل هست که در محل استان البرز ، شهرستان کرج و در منطقه آتیشگاه جاده برغان روی بلندی کوه قرار گرفته ... بگذریم طبق روال دریاچه های مصنوعی قوانین ماهیگیری در این دریاچه بصورت خلاصه این هست :

1. ورودی برای ماهیگیری برای دو چوب ماهیگیری 50 هزار تومان
  2. ورودی به منطقه و دریاچه برای استفاده از آلاچیق ها 30 هزار تومن
  3. ماهی قزل آلا اگر صید کردید رها سازی نباید بشه
  4. محدودیت صید 4 عدد در طی یک روز وجود داره
  5. ماهی کپور رو باید رها سازی کنید
  6. ساعت شروع 9 صبح هست تا 5 بعد از ظهر
  7. و ...

خوب ما هم طبق تصاویری که دیدیم رفتیم و هم برای کپور اقدام کردیم و هم برای قزل آلا و باور کنید در طی 5 ساعتی که اونجا بودیم دریغ از حتی یک نوک !!! یعنی ما اونجا یک چوب و قلاب برای قزل آلا با انواع طعمه گذاشتیم ( از PowerBait گرفته تا دل و مرغ و حتی لانسه کشی ) تا کپور که کلی Feed کردیم و از شبش طعمه درست کردیم با بهترین ذرت شیرین و انواع چیزهای جذاب و حتی استفاده از بویله های مختلف !!! حتی دریغ از یک نوک ماهی !! بصورت خلاصه عرض کنم که به نظر من اصلا ارزش نداره برای ماهیگیری برید دریاچه عسل !! در وهله اول به نظر من حداقل شما باید ریز ریز یا تک و توک بعد از این همه طعمه ریزی و پاشیدن Feed و طعمه با Feeder و بویله یه دونه ماهی ریز باید باشه که قلاب رو نوک بزنه !! یعنی از نظر من با توجه به اینکه قانون رها سازی کپور هم در این دریاچه هست یعنی این دریاچه اصلا کپور نداره ! یکی دو تا عکسی هم که از این دریاچه هست خیلی خیلی به نظرم ملاک ماهی دار بودن دریاچه نیست ! از طرفی من دیدم که هر هفته قزل آلا شارژ میشه دریاچه ! به میزان حداقل 80 کیلو ! من مطمئنم که یه کلکی تو کار هست !

ماهیگیری دریاچه عسل کرج

نکته جالبش میدونی کجاست ! اینکه انتظامات انگار میدونست قرار نیست ماهی گرفته بشه ! حتی اومدنی چک نکردن گرفتیم یا نه ! اینقدر مطمئن هستن کسی نمیتونه ماهی بگیره ، یکی از دوستان کانالی رو معرفی کرد که توش نشون میده هر هفته ماهی ریزی انجام میشه و اطلاع رسانی هم انجام میشه ! فیلم هاش رو به کل نگاه کردم ! همه ماهی ریزی ها شب هنگام انجام میشه ! همه ماهی ریزی ها در یک منطقه از دریاچه بین قایق های تفریحی به فاصله یک متر در دو متر انجام میشه و همیشه روی اون محل فیلمبردار Zoom می کنه !! یعنی اصلا متوجه نمیشید که ماهی واقعا رها سازی میشه یا نمیشه ! باور کنید اگر واقعا اینقدر ماهی رها سازی میشد تو این دریاچه فسقلی ! باید حداقل دو تا ریزش رو کنار آب میدید ! دریغغغغ از هیچچچچچ ... در کل به هیچ عنوان رفتن به دریاچه عسل رو به کسی برای ماهیگیری توصیه نمی کنم ، شما برای ورود به مجموعه 30 باید بدید !

برای ماهیگیری 50 یعنی طرف خودشم میدونه قرار نیست ماهی بگیرید که فقط 20 تومن تفاوت داره !! جالبش برای من ماهی کبابی بود که کنار دریاچه بود ! فکر کنم اینهایی که رها سازی می کنن رو توی یه تور رها سازی می کنن فیلمش رو پخش می کنن و بعد میدنش برای همین ماهی کبابی ، بگذریم ، در کل به هیچکس توصیه نمی کنم برای ماهیگیری حداقل بره دریاچه عسل ، همینجوری قلابتو ول کنی تو سد کرج حداقل دو تا نوک میزنه ماهی !!! اینجا هیچ ... غذای رستوران رو اصلا نتونستم قبول کنم یه گروه بودیم که رفتیم رستوران سنتی گفتیم بزار انتظاری هم بعد نهار کار کنیم برای ماهیگیری ، باور کنید همه چیز دو برابر قیمت و از نظر من حداقل بسیار کم کیفیت ... هنوز برنج های دونه دونه سفت زیر دندونم هست ... این تجربه بد من از ماهیگیری در دریاچه مصنوعی تالار عسل در استان البرز بود ... به امید خدا هفته های بعدی تجربه هر جایی که بریم رو برای دوستان ماهیگیر ورزشی به اشتراک می زارم با تشکر.